jeudi 3 juillet 2014

Vidéo sur mon échange aux Pays-Bas

Ik weet niet wat te zeggen, wat te denken... Jammer genoeg heeft alles een einde, zelfs de beste dingen. Ik kan nog herinneren toen ik voor de eerste keer in Groningen kwam, toen ik de Martinitoren zo klein vond vergeleken met de New-Yorkse gebouwen. Nu is Groningen mijn tweede huis geworden en het is zo hard om hem te moeten verlaten. Over 5 dagen, ga ik terug naar België, sommige mensen ga ik nooit meer zien, sommigen wel, maar jullie kunnen zeker weten dat jullie allemaal in mijn hart gaan blijven. De kader met de lelijke selfies maakte me realiseren hoe geweldig deze klas is en hoe gelukkig ik was om deze ervaring met jullie te delen.
Dank U iedereen, de mensen uit het Werkman, mijn gastgezin, Travel Active en ook mijn ouders die me hier lieten komen, zonder jullie, was dit nooit de 6 beste maanden van mijn leven geworden! 
Je ne sais pas quoi dire, quoi penser... Malheureusement, tout a une fin, même les meilleures choses. Je me souviens encore de la première fois où je suis venue à Groningen, la tour Martini me semblait si petite en comparaison avec les buildings New-Yorkais. Groningen est maintenant devenue ma deuxième maison et c'est tellement dur de devoir la quitter. Dans 5 jours, je rentre en Belgique, il y a certaines personnes que je ne reverrai plus jamais, d'autres bien, mais vous pouvez tous être sûrs que vous resterez tous dans mon coeur. Le cadre avec tous les selfies que j'ai reçu m'a fait réaliser à quelle point ma classe est géniale et la chance j'ai eue de pouvoir partager ces 6 mois avec eux. Merci à tout le monde, les personnes de l'école, ma famille d'accueil, Travel Active et mes parents qui m'ont donné la chance de venir ici, sans eux, ceci ne serait jamais devenu les meilleurs 6 mois de ma vie 

1 commentaire:

  1. Magnifique reportage,Mathilde, wat een perfekt nederlands.Ja natuurlijk aan alles komt een einde, maar in je leven zul je zeker en hopelijk nog vele mooie dingen mogen tegenkomen.Ik wens je héél veel succes in de toekomst.

    RépondreSupprimer